null

Меню сайту
Пошук


Обрати мову на сайті

Select Language Online

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:



Праздники сегодня
Головна » 2012 » Листопад » 18 » Лубни. Повірка лічильників. Позиція влади. Висновки робіть самі.
12:58
Лубни. Повірка лічильників. Позиція влади. Висновки робіть самі.

Жителі Лубен отримали «листи щастя» в яких їх зобов’язано провести повірку приладів обліку води. Виконати цю роботу, як зазначено в листах, має певна приватна організація.

Звичайна процедура, яка врегульована Законом стала жахом для лубенчан, а особливо одиноких  і немічних. Адже їм необхідно самотужки демонтувати, занести на повірку та потім встановити лічильники.

Звичайно, абсолютна більшість людей цього самостійно зробити не може, тому повірка для кожної родини обходиться у «круглу копієчку».

Правомірність дії місцевої влади вони просили з’ясувати народного депутата України С.Гордієнка, який звернувся з депутатським запитом до керівника Уряду, області та міста про необхідність припинення брутального порушення Закону України "Про метрологію і метрологічну діяльність" щодо незаконного вимагання плати за періодичну повірку і обслуговування квартирних засобів обліку води надавачами послуг міста Лубни Полтавської області та повернення людям незаконно стягнутих коштів.

Яку позицію займає влада?

Лубенська міська рада: «26.10.2012 №19/3931                           

Голові Верховної Ради України 

Литвину В.М.

Народному депутату України 

Гордієнку С.В.

У відповідь на Ваше звернення про порушення Закону України «Про метрологію і метрологічну діяльність» повідомляємо наступне: Постанова КМУ від 21 липня 2005 р. № 630 п.15 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення" зазначає, що засоби обліку, встановлені у квартирі, будинку, підлягають періодичній повірці.

Статтею 11 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначено, що засоби вимірювальної техніки (лічильники води) дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію. Тому, якщо споживач невчасно здійснив повірку лічильника, то виконавець, в даному випадку КП «Лубни-водоканал» вправі нараховувати за спожиту воду, згідно з нормативами встановленими органами місцевого самоврядування.

Стаття 28 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" та п. 9 Правил зобов'язують виконавця житлово-комунальних послуг проводити періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку за власний рахунок.

Згідно Постанови КМУ "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги ", яка пунктом 24 дозволяє включати до складу витрат із збуту послуг з централізованого водопостачання та водовідведення витрати на проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (включаючи демонтаж, транспортування та монтаж) засобів обліку води (за їх наявності), але за умови, якщо зазначені засоби є власністю підприємства.

Такі витрати включаються до тарифів лише для тих споживачів, що проживають у будинках, обладнаних будинковими засобами обліку. Прилади обліку води у квартирах та присадибних будинках є власністю абонентів-споживачів, а не підприємства надавача послуг. Крім того, КП «Лубни-водоканал» не має на балансі жодного побудинкового засобу обліку. Висновок один: законодавство не дозволяє підприємству включати до складу витрат із збуту послуг з централізованого водопостачання та водовідведення витрати на повірку засобів обліку, які не знаходяться у нього на балансі.

Таким чином зрозуміло, що підприємство питного водопостачання зобов'язано за свій рахунок проводити повірку, обслуговування і ремонт технологічних та загальнобудинкових лічильників, які є його власністю та знаходяться на балансі підприємства питного водопостачання.

При цьому, водопровідні вводи підприємств, відомчих жилих будинків, жилих будинків (квартир) громадян, а також прилади й пристрої на них, у тому числі колодязі, запірна арматура, водолічильники, витратоміри, стабілізатори тиску й обмежувачі витрат та інші прилади обліку води належать споживачеві, тобто є його власністю, що, у розумінні загально визначених правил, є благом для особи, яка нею володіє, однією з умов її економічної, соціальної свободи, її значущості у суспільстві. Але разом з тим власність зобов'язує (стаття 319 Цивільного Кодексу України) та вимагає від особи, що нею володіє, певних зусиль, витрат на її утримання.

Обов'язок власника утримувати належне йому майно закріплений у статті 322 Цивільного Кодексу України. Положення про зобов'язуючу роль власника щодо утримання належного йому майна законодавчо закріплене і в статті 13 Конституції України.

Згідно вище викладеного повідомляємо, що квартирні прилади обліку води є власністю абонентів-споживачів, а не КП «Лубни-водоканал», і віднести витрати щодо проведення періодичної повірки квартирних засобів обліку холодної води до складу витрат із збуту послуг з централізованого водопостачання та водовідведення не маємо права.

За своєю природою послуга з проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (в тому числі демонтажу, транспортуванню та монтажу) квартирних засобів обліку належить до послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і має бути включена до цього тарифу та виконуватися будинковими управами. Саме тому Комунальним підприємствам з питного водопостачання Законом не дозволено включати в тариф на послуги з водопостачання та водовідведення витрати на повірку ( монтаж та демонтаж) лічильників, так як дана послуга вже включена у квартплату споживачів. В даному випадку виникає подвоєння оплати споживачів за одні й ті ж самі послуги.

Суперечність у Законодавстві стосовно вказаної вище проблеми, змусила КП «Лубни-водоканал» звернутися за роз'ясненнями у Державне підприємство всеукраїнського державного науково-виробничого центру стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів (ТДП «Укрметртестстандарт» ) у місті Києві та до Головного управління житлово-комунального господарства Полтавської обласної державної адміністрації. Надані відповіді-роз'яснення підтвердили правомірність дій КП «Лубни-водоканал» та відповідність чинному законодавству України.

КП «Лубни-водоканал» також звернулося до Прем'єр-міністра України Азарова М.Я. В даному зверненні КП «Лубни - водоканала» детально виклало усі проблеми вказаного вище питання, щоб мати змогу донести інформацію про невідповідність законодавчих актів у сфері житлово-комунальних послуг до керівних органів нашої держави. Була надана чітка відповідь від Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України : « Підприємства - виробники послуг з водопостачання та водовідведення не мають можливості враховувати у тарифах витрати з періодичної повірки квартирних засобів обліку, оскільки це не передбачено Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України 01.06.2011 року № 869. Таким чином, витрати з періодичної повірки квартирних засобів обліку не відшкодовуються через діючі тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення».

« Відсутність джерела покриття витрат з періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку води, потребує нормативно правового врегулювання. В зв.язку з цим було проведено нараду за участю представників Мінекономрозвитку та Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комуначьних послуг. За результатами наради було вирішено, що питання періодичної повірки засобів обліку води та відшкодування витрат, понесених на виконання цих робіт, може бути врегульованим шляхом внесення змін до частин третьої ст. 28 Закону України « Про метрологію та метрологічну діяльність» або ж внесених змін до проекту Закону України « Про метрологію та метрологічну діяльність»розробленого Мінекономрозвитку.»

Відповідно до вище зазначеного повідомляємо, що дії КП «Лубни-водоканал», стосовно контролювання міжповірочного інтервалу засобів обліку споживачів та проведення нарахувань по нормам споживання, у разі прострочення терміну повірки - правомірні.

Повірка засобів обліку проводиться в м. Лубни ФОП Гончаренко Ю.В. так як інші повірочні пункти знаходяться в інших містах області…

Міський голова                                               О.П.Грицаєнко».

 

Обласна державна адміністрація:   «25.10.2012. №8831/01-12  

Народному депутату України 

Гордієнку С.В.

Шановний Сергію Володимировичу!

Обласна державна адміністрація на виконання доручення Верховної Ради України розглянула Ваше звернення щодо періодичної повірки і обслуговування квартирних засобів обліку води в м. Лубни.

Згідно з листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та регіонального розвитку України за № 8/20-1079-12 від 05.09.2012 повідомляємо, що відповідно до частини другої статті 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» (далі - Закон) підприємства, організації та фізичні особи зобов'язані своєчасно (з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів) подавати засоби вимірювальної техніки на повірку.

Частиною третьою статті 28 Закону встановлено, що порядок подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, -власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

При цьому статтею 46 зазначеного Закону встановлено, що підприємства, організації та фізичні особи оплачують метрологічні роботи, пов'язані із здійсненням на госпрозрахункових засадах усіх видів державного метрологічного контролю, визначених статтею 21, а також послуги, передбачені частиною четвертою статті 15 цього Закону, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Статтею 21 Закону встановлено, що до державного метрологічного контролю належить, зокрема, повірка засобів вимірювальної техніки.

Водночас необхідно звернути увагу, що статтею 317 Цивільного  кодексу України ( далі - Кодекс) передбачено, що власникові належить права володіння, користування та розпорядження своїм майном. Частиною четвертою   ст.   319   Кодексу   встановлено,   що   власність   зобов'язує належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

Необхідно зазначити, шо підприємства, які виробляють (надають) теплову енергію, послуги з централізованого опалення, водопостачання та водовідведення, не мають можливості враховувати у тарифах на вказані послуги витрати з періодичної повірки квартирних засобів обліку, оскільки це не передбачено вищезазначеними Порядками формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення. затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» .

Водночас пунктом 24 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 (далі -Порядок), передбачалося, що витрати з проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі їх демонтажу, транспортування та монтажу після повірки, визначаються відповідно до укладених договорів між виконавцем та субпідрядником, який виконує зазначені послуги, з розрахунку на один квартирний засіб обліку води та теплової енергії і нараховуються щомісяця споживачеві у складі послуги залежно від кількості таких засобів обліку ' шляхом додавання плати за проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі їх демонтажу, транспортування та монтажу після повірки, до загальної вартості послуг.

Проте Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.11.2011 у справі № 2а-12409/11/2670, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 10.04.2012, визнано незаконним та не чинним пункт 24 Порядку в частині слів: «і нараховуються щомісяця споживачеві у складі послуги залежно від кількості таких засобів обліку шляхом додавання плати за проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі їх демонтажу, транспортування та монтажу після повірки, до загальної вартості послуг».

Разом з тим залишився без змін абзац другий пункту 24 Порядку: «Розмір плати за проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонт одного засобу обліку води та теплової енергії, у тому числі його демонтаж,транспортування та монтаж після повірки, визначається згідно з кошторисом, затверджується (погоджується) органами місцевого самоврядування і розподіляється за місяцями міжповірочного інтервалу, що встановлюється Держспоживстандартом для відповідного засобу обліку води та теплової енергії».

Отже чинним законодавством неоднозначно врегульовано питання щодо оплати періодичної повірки засобів вимірювальної техніки. При цьому, на думку Мінрегіону, при вирішенні цього питання доцільно керуватися статтею 319 Цивільного кодексу України.

Згідно Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій надані виключно органам місцевого самоврядування.

Якщо рішенням органу місцевого самоврядування не включено до тарифу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій витрати щодо періодичної повірки та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку, то оплата споживачем цих послуг має здійснюватись згідно укладеного договору між виконавцем цих послуг і споживачем.

З повагою

Голова облдержадміністрації                          О.В.Удовіченко».


Кабінет Міністрів України: "13576/02-12 від 03.11.12

Народному депутатові України

С. В. ГОРДІЄНКУ  

Шановний Сергію Володимировичу!

Розглянувши Ваш запит стосовно оплати періодичної повірки, обслуговування та ремонту квартирних засобів обліку води, повідомляємо, що Мінрегіону, Мінекономрозвитку, Мін'юсту та Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, доручено вжити заходів до врегулювання порушеного питання.

Про результати Вас буде поінформовано додатково.

З повагою

Прем'єр-міністр України              Микола Азаров

Мінрегіонбуд:   «26.10.2012 № 7/9-17382                                      

Народному депутатові України                              

Гордієнку С.В.

Шановний Сергію Володимировичу!

 

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства розглянуло Ваш депутатський запит від 15.10.2012, який надійшов листом Голови Верховної Ради України В.М. Литвина від 16.10.2012 №11/10-218, щодо періодичної повірки засобів обліку.

Відповідно до частини другої статті 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» (далі - Закон) підприємства, організації та фізичні особи зобов'язані своєчасно (з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів) подавати засоби вимірювальної техніки на повірку.

Частиною третьою статті 28 Закону встановлено, що порядок подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, - власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

При цьому статтею 46 зазначеного Закону передбачено, що підприємства, організації та фізичні особи оплачують метрологічні роботи, пов'язані із здійсненням на госпрозрахункових засадах усіх видів державного метрологічного контролю, визначених статтею 21, а також послуги, передбачені частиною четвертою статті 15 цього Закону, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Статтею 21 Закону встановлено, що до державного метрологічного контролю належить, зокрема, повірка засобів вимірювальної техніки. Як вбачається із вищенаведеного, норми Закону є неоднозначними в частині визначення порядку оплати фізичними особами робіт з періодичної повірки засобів обліку.

З одного боку, відповідно до Закону порядок оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України; фізичні особи оплачують метрологічні роботи, пов'язані із здійсненням на госпрозрахункових засадах усіх видів державного метрологічного контролю, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; а з іншого боку, Закон визначає, що періодична повірка, обслуговування та ремонт засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Покладаючи обов'язок здійснення періодичної повірки, обслуговування та ремонту засобів обліку на підприємства, які надають комунальні послуги (тепло-, водопостачання та водовідведення), Закон мав би визначити джерело відшкодування витрат підприємства на виконання цих робіт.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» витрати з періодичної повірки, обслуговування і ремонту засобів обліку води та теплової енергії, які є власністю фізичної особи - споживача, не включаються до складу тарифів на теплову енергію та комунальні послуги, зокрема і послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.

Оскільки тариф на теплову енергію та комунальні послуги є єдиним джерелом покриття витрат підприємства, що надає відповідні послуги, у нього немає джерел відшкодування витрат на виконання робіт з періодичної повірки, обслуговування і ремонту засобів обліку води та теплової енергії, які є власністю фізичної особи - споживача.

Статтею 317 Цивільного кодексу України (далі - Кодекс) передбачено, що власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Частиною четвертою статті 319 Кодексу встановлено, що власність зобов'язує. Відповідно до статті 322 Кодексу власник зобов'язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що питання періодичної повірки засобів обліку, що є власністю фізичних осіб, потребує нормативно-правового врегулювання.

У зв'язку із цим Мінрегіон разом з Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг врегулює ці питання шляхом внесення змін до законодавства.

З повагою

Т.в.о. Міністра                                                                     О.М.Аліпов".

Переглядів: 1767 | Додав: hordienko | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входа
Календар
«  Листопад 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Опитування
Как Вам живётся при "украинском" капитализме?
Всього відповідей: 305
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


















Сайт народного депутата України Володимира Даниленка

Коминформ







Всі права захищено © 2010 Сумський обласний комітет Комуністичної партії України.
Сайт управляється системою uCoz