null

Меню сайту
Пошук


Обрати мову на сайті

Select Language Online

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:



Праздники сегодня
Головна » 2012 » Січень » 25 » Трибуна депутата. Державний бюджет України на 2012 рік: соціальні виміри
21:02
Трибуна депутата. Державний бюджет України на 2012 рік: соціальні виміри

Одним з найбільш резонансних  з прийнятих законів  -  Закон України « Про Державний бюджет України на 2012 рік». За цей Закон не голосувала фракція Компартії України, а я, особисто, проголосував проти його прийняття.  З цього приводу на мою адресу надходить багато звернень полтавчан, які просять пояснити, які загрози для найбільш вразливіших категорій населення несе нинішній бюджет?

Хоча влада в центрі і на місцях  запевняє людей, що бюджет «збалансований», «оптимальний», « у цілому забезпечує реалізацію соціальної політики», але людей перш за все цікавлять не запевнення, а реальні соціальні гарантії. Як вони зміняться в 2012 році?  «Соціальні стандарти будуть збільшені символічно. Вони можуть навіть не вписатися в той оптимістичний сценарій номінальних показників, оскільки мінімальна пенсія зросте на 10%. Але, навіть якщо ми візьмемо показник зростання ВВП 3,9–4,0% і інфляції 7,9–8,0%, то номінальне ВВП в цьому контексті виросте на 12%. Виходить, що пенсіонерам в структурі нашої економіки збираються платити менші пенсії, ніж у нинішньому році. Тобто, відразу видно, що, по суті, коли уряд говорить про економію, то вона торкнеться соціальної сфери, власне тих, кому ця соціальна допомога необхідна. Скажімо, урізання пільг чорнобильцям. Ніхто ж, по суті, не обговорював детально і не розглядав дане питання, а просто відбулося скорочення виплат цій категорії. Подібне, ймовірно, буде відбуватися і щодо інших категорій пільговиків, оскільки в бюджеті-2012 закладено норму залежності виплат від «наявності коштів у бюджеті».Точно так само в основі соціальних статей бюджету лежить не заробітна плата, яка має бути, щоб відбувалися відрахування до Пенсійного фонду, а саме перерозподіл тих коштів, які склалися в нинішній ситуації і в нинішній структурі. Можна також згадати непрозору структуру надходжень від приватизації. Тобто, держбюджет — це швидше за все арифметично збалансовані безліч числових показників далеко не завжди раціонально пов’язаних з економікою країни» - така думка  директора економічних програм Центру Разумкова Василя Юрчишина .

На думку комуністів - це бюджет найбільш широкомасштабного наступу на соціальні права людей за останні роки, тому ми не могли підтримувати такий Закон. 

Давайте разом поглянемо на деякі норми прийнятого Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік.

Звичайно, найбільш неприйнятними є Прикінцеві положеннями Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік», в яких, всупереч численним рішенням Конституційного Суду України, закріплено положення щодо застосування у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та неприйнятого, неоприлюдненого бюджету Пенсійного фонду України на 2012 рік норм та положень соціальних законів, що спрямовані на захист вразливих верств населения.  Яких саме?

По – перше. Норм і положень статей 20,21,22,23, 30,31, 37,39, 48, 50, 51, 52, 54
 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Довідково: ручне регулювання   (Урядом) повного спектру пільг більш всього стосується 52 тисяч інвалідів - ліквідаторів наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

По – друге. Статей 5,6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Довідково: зазначеними статтями передбачено надання пільг по оплаті житла та комунальних послуг, щомісячну доплату до пенсії в розмірі 246 грн. (30  відсотків від прожиткового мінімуму). Бюджетом же  запропоновано  57 грн. на місяць. Втрати 4,4 млн. громадян України в рік становитимуть, як мінімум, 2350 грн. кожному.

По - третє. Статей 14, 22, 37, 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб,
звільнених з військової служби, та деяких інших осіб". Довідково: після широкорозрекламованого підвищення посадових окладів військовослужбовцям на 55 відсотків, влада, шляхом регулювання, в залежності від фінансового ресурсу, намагається (ст.43) не проводити синхронний, з підвищенням грошового забезпечення, перерахунок пенсії більш, ніж 600 тис. чол.

По - четверте. Статей 12, 13, 14, 15, 16 Закону України "Про статус ветеранів війни,гарантії їх соціального захисту". Довідково: вказаними статтями регулюються питання надання пільг всім, без виключення, 1,9 млн. ветеранам війни, серед яких 163 тис. інвалідів війни та 52 тис. вдів загиблих. На виконання «славнозвісних» укладених з пільговиками меморандумів влада пішла ще далі: якщо в «горезвісному законопроекті № 9127» було задекларовано про скорочення виплат до 9 травня та зміни щодо забезпечення санаторно - курортного лікування, то в бюджеті 2012 регулюватися будуть всі пільги, серед яких: безоплатне одержання ліків та виробів медичного призначення за рецептами лікарів; позачергове безоплатне зубопротезування, безоплатне забезпечення іншими протезами і протезно-ортопедичними виробами; лікування з компенсацією вартості проїзду до санаторно-курортного закладу; 75-100 відсоткова знижка плати за користування житлом (квартирна плата та користування комунальними послугами); безоплатний проїзд усіма видами міського пасажирського транспорту; позачерговий безоплатний капітальний ремонт власних житлових будинків і квартир та першочерговий поточний ремонт житлових будинків і квартир у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України; інвалідам І і II груп надається право безоплатного проїзду один раз на рік (туди і назад) залізничним, водним, повітряним, або міжміським автомобільним транспортом.

Фракція Компартії України пропонувала  разові грошові допомоги, передбачені Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань" до Дня Перемоги у 2012 році виплатити у розмірах: інвалідам війни І групи - 8380 гривень (бюджетом затверджено 1080 грн.); інвалідам війни II групи - 6704 гривень (бюджетом затверджено 970 грн.); інвалідам війни III групи - 5866 гривень (бюджетом затверджено 855 грн.); учасникам бойових дій - 4190 гривень (бюджетом затверджено 675 грн.); особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною - 6704 гривень (бюджетом затверджено 1080грн.); членам сімей загиблих та дружинам (чоловікам) померлих інвалідів війни - 4190 гривень (бюджетом затверджено 340 грн.).

По - п’яте. Статті 22 Закону України "Про міліцію ". Довідково: Працівникам міліції та членам їх сімей на даний час надається 50-процентна знижка по оплаті житлової площі, комунальних послуг. Урядом пропонується надавати пільгу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Крім вищезазначених категорій населення обмеження пільг повинні чекати жертви нацистських переслідувань, шахтарі, пожежники, та, як не прикро, Герої Соціалістичної праці.

Враховуючи, що станом на кінець 2011 року на розгляді в судах першої інстанції перебуває близько 3 млн. позовів дітей війни та 333,2 тис. позовів ліквідаторів,  постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС щодо пенсійного забезпечення, комуністи пропонували запровадити порядок, згідно з яким виконання судових рішень на користь громадян з відшкодування окремих соціальних виплат повинно здійснюватися за рахунок окремої бюджетної програми «Виконання рішень судів на користь пенсіонерів» з обсягом видатків, достатнім для виконання всіх судових рішень і своєчасного проведення поточних виплат - 10 млрд. грн., але наша пропозиція не знайшла підтримки в парламенті.

Негативно фракцією КПУ сприйнято ігнорування Верховною Радою України вимог Закону України «Про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України». Компенсація громадянам втрат від знецінення грошових заощаджень проводиться з 1997 року, але два останні роки відповідна бюджетна програма не фінансується. Станом на 1 січня 2012 року борг держави на проведення компенсаційних виплат лише спадкоємцям померлих вкладників сягне 456,0 млн. грн.

Відсутність пропозицій парламенту до Уряду із зазначеного питання свідчить про слабкість та непослідовність дій депутатів інших політичних сил, які ігнорують рекомендації цьогорічних парламентських слухань з цієї проблеми при проведенні бюджетного процесу.

У Законі України "Про Державний бюджет України на 2012 рік", як і в попередні роки, відсутнє підвищення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника першого тарифного розряду Єдиної тарифної сітки, а також існує ще ціла низка проблем по фінансуванню галузей медицини, освіти, культури тощо. Довідково: на галузь охорони здоров’я Полтавської області передбачені видатки, які забезпечують  трішки більше 60 відсотків до її реальної потреби.

Болючим залишається питання можливого подорожчання комунальних послуг. Якщо вони  подорожчають, то прожити на прожитковий мінімум буде взагалі неможливо. І жодні субсидії не врятують. Уряд обіцяє, якщо піднімуть тарифи на газ, то найбідніші верстви населення цього не відчують навіть завдяки субсидіям. Проте субсидії становища не вирівняють. Адже подорожчання енергоносіїв потягне за собою подорожчання усіх товарів та послуг.

Влада каже , що немає грошей. Але чому невелика частина суспільства швидко багатіє, а основна маса простих людей стрімко зубожіє? Значить кошти у державі є, лише їх перерозподіл проводиться на користь багатіїв.    

Чому  не приймаються буржуазною владою пропозиції фракція компартії України до Програми соціально-економічного розвитку, Державного бюджету, Податкового кодексу та інших законів щодо  встановлення єдиного тарифу на електричну енергію, введення державної монополії на: вивіз зерна за кордон, видобуток і реалізацію корисних копалин, насамперед нафти і газу, на виробництво спирту, лікеро-горілчаних і тютюнових виробів, запровадження державного контролю за вивозом валюти за кордон та вжиття заходів щодо повернення коштів, які знаходяться за межами України, припинення вільного обертання іноземних валют, запровадження прогресивного податку на прибутки, податки на багатство і розкіш, збільшення частки заробітної плати в структурі собівартості одиниці продукції, детінізації заробітної плати, рентної, оптимізації видатків на утримання органів влади  тощо.

Не приймаються, бо це позбавляє статків багатіїв і спрямовує ці  кошти на користь основної маси населення України. Виходить невеличкій і агресивній купці зажерливих багатіїв усе, а  решті народу -  немає грошей.

Такі жорстокі капіталістичні закони. Згадайте американського письменника О’Генрі, який в своєму творі «Дороги, які ми вибираємо»  дуже влучно змалював сутність капіталістів, яка базується на винятковій жорстокості і невблаганній ненажерливості. Користь і гроші у них вище інтересів держави і людей, вище будь-яких моральних принципів. Через те і немає грошей для соціальних видатків у державному та місцевих бюджетах, головна роль яких у будь-якій країні є соціальна.

Тому фракція Компартії України не голосувала за  такий Закон і подальше збідніння народу, та збиткування над людьми.

Насамкінець, нам пора усім зрозуміти, що багаті ніколи не поділяться з бідними і людям пора обирати шлях розвитку суспільства з високою мораллю, міцною економікою, рівноправ’ям  і народовладдям. Таке суспільство можливе лише при поверненні соціалізміу. Про це свідчить  історія нашого народу.

С.Гордієнко

народний депутат України, фракція КПУ,секретар Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Переглядів: 453 | Додав: hordienko | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входа
Календар
«  Січень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Опитування
Как Вам живётся при "украинском" капитализме?
Всього відповідей: 305
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


















Сайт народного депутата України Володимира Даниленка

Коминформ







Всі права захищено © 2010 Сумський обласний комітет Комуністичної партії України.
Сайт управляється системою uCoz